: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Wednesday, July 17, 2013

bila naufal berpuasa

as-salam,

sedar x sedar dah masuk 8 hr kita berpuasa
alhamdulillah
setakat ni sy xder cuti panjang lg
yiehaaaa

dan tahun ni juga sy n suami mula ajar naufal berpuasa
sebab dia pun dah 6 thn kan
so, kita start ajar puasa n solat skali
sblm ni ade jugak dia solat
tp bila kat umah ngan tadika je lah
klu kat umah pengasuh mmg x der

alhamdulillah
naufal x culas puasa lagi
mmg nampak layu jer mamat tu
tp kita kena bg semangat la kat dia kan
klu hr biasa dia puasa ok jer
sebab pg pergi skolah mmg x makan bulan puasa ni
then blik umah pengasuh pun mmg dia x makan
biasanya minum susu jer
bila dah mcm tu baik puasa jer kan
cumanya klu hr minggu jer la
dia punye merengek tu... haiiiiii la anak...
ngan si hayyan dok makan minum depan abang dia
nasib daddy blh tolong pujuk...

puasa hr pertama hingga ke 4, dia ok lagi
masih blh makan sahur
tp bila dah nak masuk tgh2 ni dia dah x nak mkn pulak
mummy pun kena la suap kan nasi kat dia
makan pun nasi putih ngan telur dadar jer pun

 ni gambar sahur pagi td.. sempat snap... ade fibre, protein ngan fat..

 makan sampai terbaring2... roti tu pun dia mkn secubit jer... yg ada kat tangan dia tu jer yg dia mampu telan... buah apple 2 potong tu habis la dia makan... air putih ngan susu + smartcoco pun habis jugak... harap2 dia mampu bertahan sampai azan maghrib nanti.




*hayyan x puasa, tp bila gi param dia yg beria2 nak membeli...klu x ade bnda yg dia nak tu, mengamuk bagai nak rak... mcm kan dia puasa penuh... naufal gak relax... bukak puasa jer nak minum air kelapa... klu nasi pun makan sesenduk jer ngan lauk dia telur dadar...



Friday, July 12, 2013

iftar dan teraweh di rumah TDM n TDSH

assalam,

ini kisah smlm
kisah puasa hr ke-2 ramadhan
smlm sy x bukak pose ngan family 
alhamdulillah

tahun di beri kesempatan dan jemputan dr TDM
untuk iftar kat rumah beliau
syoknye syoknye

dan ini kali pertama yer..
sblm ni tun slalu buat kat opis jer
hiks...
terima kasih en.suami sebab izinkan sy join iftar ni

actually jemputan pun x ramai
sebab dr sumber yg memberitahu
rumah tun ni kecik so x leh nak masuk ramai2
so, jom kita layan gegambor yg ade

 
 terharu sgt2 bila tun dtg sndr jumpa semua staff PLF n JPM sebab nak ucap terima kasih pd kami dtg ke jemputan iftar beliau... terima kasih kat tun sebab jemput kami...

dgn tun ct yg super comel bila pakai tudung n berjubah... very soft spoken person... 

 kat dapur umah tun... luas nyeeeee... seronok klu dpt dapur cenggini.. hr2 iollsss masak...

 kat bahagian belakang rumah tun... mengadap tasik n blh nampak PLF dr sini.. wow... seronok sgt2..

 jemput masuk.. eceh... kat pintu utam umah tun... hahahah... knp pintu utama? sebab umah tun bnyk sgt pintu kuar masuk..

ms ni dah siap iftar semua.. time nak solat teraweh.. kami dok posing kat hall umah tun... rasanya hall ni tun khaskan utk tetamu kot... rumah tun sgt2 simple tp very classic... so elegance... suka sgt...

pic makan2 memang x der yer
x sempat nak amik sebab dah lapor sgt2
memula kami mkn kurma dulu then solat maghrib
lps tu baru makan nasi beriani kambing n ayam
nyum nyum...


terima kasih Tun n Tun Siti jemput kami buka puasa di rumah... tahun dpn jemput lah lg yer... semoga tun n tun siti sentiasa dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik2 dr ALLAH... amiinn...




Thursday, July 11, 2013

ramadhan dtg lagi


as-salam,

alhamdulilllah jumpa juga kita dgn ramadhan kali ni
terasa cepat sgt ms kan

iyer lah.. skang ni dah puasa
pastu raya pulak
pastu raya haji plak
then umur pun terasa makin cepat jer meningkat...

puasa tahun ni x bnyk beza pun
cuma nak train naufal supaya dpt puasa penuh
pastu nak ajar hayyan puasa jugak

pd kawan2 bloggers semua
selamat berpuasa dan selamat manambah amal ibadah kita
sepanjang ramadhan ni
maaf klu ade yg terasa hati dgn penulisan sy sepanjang sy berblog ni


selamat bertaraweh.. selamat bersahur dan selamat berpuasa semuaaaaa....