: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Friday, May 31, 2013

masak-masak cuti sekolah

as-salam,

hiks..
kenmain lg tajuk n3
macam lah time skolah x masak kan
eh, mmg pun.. bukan x masak
tp jarang masak
sebab anak2 skolah
so, bila balik umah pengasuh diorg dah penat
then balik2 jer salin baju minum susu-tdo
bila ptg tu jer baru anak2 mintak makan

tp bila dah start cuti skolah ni
mami kena la masak
klu x diorg nak mkn ape kan kat umah pengasuh
bukan pengasuh x bg makan
tp anak2 sy ni manja hangat2...
hahahhahaha..

si naufal klu pedas lansung x nak usik
klu nasi tu kaler merah terus dia rejek
pedas katanya
tp klu hayyan dia ok skit
pedas2 skit boleh lah tahan
so, mami kena la masak utk anak2 mkn
cuma nasi jer pengasuh sediakan
thanks mak milah... hiks

hr cuti isnin tu sy masakkan nasi goreng ikan bilis jer utk anak2
bekpes plak sy gorengkan sosej n nugget

hr selasa, bekpes sy buatkan sosej roll
lunch plak sy masakkan kari ayam

hr rabu, bekpes chicken fingers n chicken popcorn
lunch plak lauk ayam n telur sweet sour

hr khamis, bekpes sy bekalkan biskut munchys'
lunch plak nasi goreng sosej

hr ni sy masakkan ayam masak kicap
bekpes plak chicken fingers sebab hayyan request kan

tiap2 hr bgun seawal 5.30am utk memasak
dan semua makanan tu sy masakkan dlm portion yg sgt kecil
ayam biasanya sy buat 2 ketul jer
tp sy masukkan skali sayur mayur
biasanya sy letak kentang ngan carrot jer pun.. hiks...
ade org tanya, blh plak naufal mkn kari
hahahhha... alhamdulillah.. itu mmg fav dia pun
tp kena buat cair2 jer.. rempah kari x blh bnyk n x blh letak cili pun dlm kari tu
klu x mmg dia x nak mkn
klu ade lauk kari 3 kali dia leh tambah nasi
hehehehheeheh...

gambor lauk mmg x ade
x dan nak amik gambor pepagi subuh
hahahhah...






No comments: