: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Friday, May 2, 2008

naufal 7 months...

ekceli entry nih dah lamer aku nak post.. tp, masa yg tdk mengizinkan..so, aku pun postpone la sumernyer... heheh... aku nak citer pasal anak bujang aku ni... kejap jer rasenyer naufal dah 7 mths *1st may okey ... pejam celik.. pejam celik... baby aku tu dah makin membesar bersemangat waja... hahhha... tgk ar genetik nyer plak... masa 6 bln stgh berat dia dah 8 kg... skang ni mungkin dah bertambah lagi kot... heheheh... dan aku la yg akan lenguh2 tgn dok dukung dia.. huhuhu.. naufal ni, klu nak main mesti ngan daddy ie... klu merajuk, nak tdo or nak susu.. naufal dtg la kat aku.. heheh.. bhgia rasenyer bila jd ibu nih... mcm x cya jer tgk baby membesar dpn mata... sangat syahdu okey...

when naufal turn to 6 n 7...


- dah start nak merangkak.. tp, tgk gaya mcm nak terus berdiri jer...
- dah boleh berlari *dlm walker yer puan2 n tuan2...cause aku ajar naufal since dia 5 n half mth... tulangnyer... alhamdulillah... tegap n keras...
- pandai pegang botol susu
- sgt suka mkn bubur nasi + ikan + carrot *klu sayur lain dia x mau... sgt bijak...
- bile tgh syiok main pastu dgr bunyi azan, naufal will stop immediately and tgk tv *while azan... * #106 = Oasis yer...
- ske wat bubling.... muke yg comel... sgt geram lar...
- sgt suke dibw jln2... pastu klu kuar rmh, mata naufal mesti fokus kat giant sign.. *my PIL dok dkt ngan GIANT yer...
- klu mandi ske sgt nak nyanyi...
- try to terjun dari katil... *dah bnyk kali percubaan.. nasib baik aku perasan...
- sgt puas hati klu dpt ketuk brg2... tp, klu hp tau plak dia tak ketuk2... *sgt cerdik.. alhamdulillah...
- dah nak start tumbuh gigi...
- pandai merajuk


ekceli, bnyk lagi bnda yang naufal dah pandai wat.. tp, bagi aku itu perkembangan yang sangat bagus... naufal x minum susu ibu... since lahir lagi, mungkin x sampai 10 kali kot naufal minum susu ibu... bkn x der, tp naufal kencing berdarah 2 times after his first bf... sgt sedih... tp, aku bg susu lembu berjenama Enfalac a+... now dah tukar to Enfapro a+... alhamdulillah.. sgt memberansangkan...


naufal in many action...



2 comments:

irasilver said...

hi.. baru pes time masuk page u! Suka baca pasal pasal ibu ibu nih..

Wah anak u 7 bulan dah pandai pgg botol ek! Anak aku dah 15 months pun malassss nak org pgg kan jugak!

nifalnin... said...

iyer ke... klu mcm tu kena ajar slow2 lar... heheh... anak aku (eh, aku kau plak)ni jenis yg nak cepat jer.. so, pepandai la wat sndri..

anway, thanks lawat umah aku ekk...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker