: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Thursday, November 18, 2010

tahan hati dari marah

salam sumer,


ini kisah me tahan hati dari panassss menyala2 bile tgk perangai manusia sorg nih... kalau hang rasa hang nak fully BF anak hang.. memang la me support.. tp, kesian kan la anak hang tu klu susu hang tu x cukup zat ka apa ka... hang pun mkn la elok2 skit... bila org dah kasik bnda berkhasiat utk dimakan, hang jgn la ngelat... geram tau...

klu nak bf, mestila..

-mkn ikut time.. minum pg, lunch, minum petang n dinner... kadang2 supper pun ok jugak... ini tak, bila org suh makan, hang x makan... pastu, ngadu sakit perut la pedih ulu hati la.. abis tu dah hang x makan sapa suruh...
-mkn makanan yg berkhasiat... sayur2 kena amik... nasi pun wajib kena amik... susu pun kena minum jugak... baru lah susu hang tu ada khasiat... baru la susu hang tu pekat... then, kompom la anak hang kenyang...
-klu boleh, hang perah la susu hang tu... jgn la dok depan buai dok enjut ja anak hang... baru la susu tu berganti...
-rajin2 kan skit diri tu buat kerja... so, x der la mental pala hotak dok ngadap anak... susu pun baru leh produce banyak...
-bila mental kita ok.. semuanya pun ok... klu mental x ok.. semua pun x kan ok.. bila dah x ok, mula la dok kata terkena buatan org la itu la... lagi2 plak bila anak jenis dok melalak pg petang siang malam...
-bila org tua2 bg nasihat, cuba la dengar.. jgn buat x tau ja.. masuk telinga kiri kluar telinga kanan...


haish... geram sungguh nih...

No comments: