: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Tuesday, November 27, 2012

ingatan untuk diri sndr jugak

as-salam,

seminggu lebih dah x melawat blog sndr
dok melawat blog org lain jer
sian blog terabai dek tuan umah
hehehheheh

oklah.. dah lama x merapu meraban kat blog ni kan
tp hr ni nak citer pasal adab plak
sebabnya, mata x sanggup nak melihat aksi drama
hahahaahhaha

kisahnya
sepasang pengantin x baper nak baru la kan
dok dpn sy...
yg pompuannya dok main gentel2 telinga laki
pastu, laki plak dok rela jer
sampai terlentok2 si laki ni kat bahu bini dia
(sbnrnya, bini dia yg dok lentokkan laki dia kat bahu dia tu.. phuiii)
owh dem... no.. no... sy x dengki ok
tp sy gelik
sebabnya... ko x kesian ke kat makmentua ko yg kat sblh tu
sopan skit blh tak
pastu, kat blakang ko plak ade kanak2 n ade org dewasa lain ai le tew...

x kisah la ko dah kawen ke kan
tp sila jg adab depan makmentua n org lain skit
klu nak ber-romen-tik2 tu agak2 la skit
mcm x der tmpt lain plak korang nak ber-romen-tik
yg sy ni kesian plak kat makmentua budak tu
sebabnya dah serba x kena jer org tua tu
nak pandang kanan kang... nampak plak org ber-romen-tik x kena tempat

nak2 plak sy ngan anak sy yg dok blakang nih...
hadoiiii... mulut ni ringan jer nak tegur
tp takut kang ade yg terkecik ati
so, lantak la... tp tetap sakit mate n sakit hati...
wuwuwuwuwuwuwuw...

patu satu lg kes yg dok baring2 tgk tibi nih
klu yg laki x per la jugak
tp ni pompuan...
bukan nya dikira ada org ke tidak
yg penting dia nak baring
hadoi... klu baring tepi2 skit ke kat blakang ke
ok lah jugak kan
tp ni dok baring depan2 tibi
pdhal ramai lagi ni nak tgk tibi tu...
yg x thnnye.. siap baring laki binik skali
pakej lengkap ngan anak...
konon2.. anak aku baring so aku kena baring skali
hallo... sila naik bilik yer klu nak tergolek terlentang...


*semoga ALLAH sentiasa membantu sy untuk terus menjaga adab dan tatasusila sebagai isteri, anak, teman dan menantu... aminnnn....

No comments: