: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Tuesday, June 17, 2008

saman...

ish... kan dah x leh nak renew roadtax... ermm.. xper2...

ape kes nih...

td hubby col.. dia kata roadtax x leh renew cause ade saman... hah???!!! saman???!!!... sejak biler plak kitorg dpt sorat chenta nih? setau aku x pernah plak sorat chenta ni sampai rumah... ya rabbiiiii....

okies.... aku dok tenet cr info kat jpj.. alameks... hampes... ok, x per... aku call... x dpt... operator busy... btul la tu kot... gomen kan, org ske jer dok tepon2...
aku call lagi... yeay... dapat pong... ske sangat, cause officer yg jwb call tu sgt lemah lembut n frenly... itu sgt penting bagi aku...

JPJ - CLEAR.... means no saman....

pastu call BP plak... aku tros call bukit aman jer... hahahah... giler ar aku nih...
yeay... aku dapat police officer yg sangat baik hati, polite n frenly... amat2 penting okeh dlm perbualan yg berkaitan ngan saman nih...

BP - X CLEAR.... means ade satu saman.. APAAAAAAA........................?????????

heheheh.... time tu aku leh gelak lagi... kahkahkahkah... sebabnyer aku lansung x stress biler ckp ngan wanita polis itu... pehtu aku bgtau dia, sorat chenta itu x sampai rumah... wat to do... ayam x patuk, itik x sudu... bayor jer lar...

saman - x pakai seatbelt
nilai - RM80
tempat kejadian - subang jaya


so, esok aku kena pi bayor ler jwbnyer...
klu dah kuar waran, mau aku kena sampai 300... ape... 300... kopak den...
korang sumer dah check ke blom saman2 di BP n JPJ... yuk... mari kite sama2 membayor saman..


*to my bos - Alim, esok aku kena kuar lg lar... nak bayor saman plak...

4 comments:

mar!ahaf!z said...

nak kuar ke?? byr saman kat mana??

aku nak ikut..!!
boring laa..
aku nak wt medical check-up tapi hubby aku bz..

nifalnin... said...

mrs hafiz - alameks... sowey ar maria.. aku x jd pi lar. hubby aku pi byor sndri.. len kali kita kuar ekk.. aku pun nak kena medical check-up nih.. hehehe...

nanti ko check aku, aku check ko...

hahahahha....

Deqna said...

Alamak pas ni nak pesan asben pakai seatbelt sepanjang masalah. dia kalau tak pesan takdelah nak pakai..

nifalnin... said...

s&d - itu la pasal.. skang ni kena pki seatbelt bila naik keter.. polis la ni dok ske bagi sorat chenta.. tu yg payah skit tu...
pakai jgn x pakai...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker