: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Thursday, July 24, 2008

abah...

salam sumer,

hari ni aku ade dua berita... satu berita sedih, satu berita genbira...

berita gembiranye...
alhamdulillah, naufal dah start bertatih... my baby dah blh jln 2, 3, 4 langkah dah.. sangat seronok.. memula tu, naufal just tunjuk depan mommy dia jer.. pastu, aku soh my hubby plak tgk.. hampeh tol.. daddy x caye anak dia dah blh jln.. geram tol lar... pastu, aku soh naufal jln2 lagi *time nih hubby curik2 pandang*... then baru la dia caye, anak dia dah blh jln... xcited kami... alhamdulillah, naufal bnyk belajar ms dok umah bbsitter dia nih.. sebabnye ade baby sorg tu umurnye dah setahun... n baru pandai jln gak... so, naufal learn from this baby la kot... my baby ni ske tgk org tau... so, agak bahaya jugak lar klu org buat x senonoh dpn dia... but, if benda baik aku ok jer... syabas naufal... dah besar nanti jd anak yg berguna yer... amin...

berita sedihnye plak...
korang ingat tak last n3 aku ade citer kisah abah aku masuk spital kan... so, smlm n kelmarin mak + abah + my 4th bro gi amik resultnye kat spital putrajaya...

hr rabu - abah nye buah pinggang ok, stabil... doc kt x der masalah... alhamdulillah
hr khamis - doc sahkan tompok2 putih yg ade kat kolon n hati abah tu kanser...

ya ALLAH... sungguh besar dugaan KAU beri pada kami...
aku baru tau mlm td... adik aku, no'oi called aku bgtau pasal hal ni... masa mak aku dpt result tu, abah + my bro pun ade skali... so, abah dgr ape yg doc tu cakap... mak dah menggigil satu badan... my bro plak dah nangis2... abah, sikit pun xde air mata yang keluar... his very2 calm... abah xde ckp ape pun... cuma abah soh mak sabar... ajal maut ALLAH yang tentukan... ekceli, my dad kena strok dah 3 tahun ++... tp, skang ni abah dah blh jln sndri guna kerusi roda n tongkat... abah x blh buat operation sebab my abah ade kencing manis n darah tinggi... yang sedih sgt tu, my abah nye family sumer x der cancer history nih.. cuma my emak jer ade background cancer history... tu yg kami sumer terkejut sgt... me, dah tentu2 lah terkejut sebab selama ni abah sihat jer... x pernah pun mengadu sakit tu, sakit ni... sebab abah suke mengadu kat aku if he got any probs even with my emak...
next week... monday... emak nak bw abah gi SJMC... buat further check-up kat saner... sebab mak x blh terima abah ade sakit nih... dulu arwah mak kecik *my emak youngest sis* meninggal pun sebab sakit nih gak... mak sedih sangat...
semoga my abah kuat semangat n tabah menghadapi dugaan ini

note : ALLAH sayangkan abah, kerana itu lah ALLAH pilih abah utk hadapi dugaan ini...





13 comments:

SSulieana said...

sedih dgr citer yg ke2...xpe sume yg berlaku ada hikmahnya...be strong k!!!

Etty said...

huhuu... niza kuat!!! semoga abh niza cpt sembuh yaaa

nifalnin... said...

ssulieana - thanks suli... yups, sumer yg berlaku tu ade hikmah disebaliknya.. hanya ALLAH yg tahu..

etty - thanks etty.. insyaALLAH niza akan terus kuat utk semua dugaan nih... semoga abah cepat sembuh...

Super Nia Hana said...

tabah ye niza

AzuraNizam said...

btol cakap niza..Allah sayangkan Abah..kerana itulah Allah pilih abah utk hadapi dugaan nie..

tabahlah wahai sahabatku..

afid said...

takziah, smga niza n family tabah..congrats jugak untuk naufal!mesti cumel je terkedek2 jalan..:)

shuzana said...

1st..congrats tuk naufal..pasni..episod kejar mengejar anak plak kat shopping complex..hehe
2nd plaks..mmg sedey sangat..kak yol tahu mcm maner perasaan tu sbb dulu nenek kak yol pun kena brest cancer..tp berkat doa kami sekelurga..akhirnya nenek kak yol dah 5 tahun selamat dari cancer..

mar!ahaf!z said...

niza..congrats naufal dah pandai berjalan.. :) mesti cute..

btw, about ur abah.. sabarlah dgn dugaan Allah ok..
and redha, tawakal..
i dunno kalau sjmc gi jumpa dr sapa..
but all the doctors are so nice..
my hubby dapat dr alan ..
jgn lupa doa byk2 ok..

nifalnin... said...

hana - thanks ina.. insyaALLAH, niza akan tabah n kuat semangat..

azura - yups, ALLAH dah pilih abah utk terima dugaan ni. semoga kami semua tabah hadapinya.. thanks zura.

afid - thanks for ur wish n very appreciate it

kak yol - thanks so much... pasni mesti penat kejer naufal... insyaALLAH, skang ni pun kami sedang buat yang terbaik utk abah. sedih sgt rasenye.. tp, niza kena kuatkan semangat ni...


maria - thanks maria... hr isnin ni baru nak gi sjmc. mak aku dah wat appoitmnt kat saner.. so, kol 2 ptg baru jumpe ngan doc. aku amik half day on monday.. sedih sgt maria.. tp, aku kena thn n tabah.. abah aku dah stage 3... itu yg paling aku risau sangat..


thanks kwn2 for all the wish... tolong doakan untuk abah saya ye...
hanya ALLAH yang dapat membalasnya.. amin...

shafa said...

ape2 hal....congrates sbb naufal dh boleh berljalan...
mst happy kan...

2nd...sedihnyer...spi kan saya terasa sedihnyer...
takpe be strong k...
setiap yg terjadi pasti ada hikmahnyer...byk2 kan bersabar...

ShalinzZ85 said...

dah lama tak ziarah page akak,sekali ziarah ada berita sedih..sedihnya..tak dapat dibayangkan kalo jadi kat family saya..mesti tak leh nka terima hakikat..tapi as a muslim,Allah lebih mengetahui kan?doa banyak2,mudah2 han Allah akan bagi kekuatan kat keluarga akak..amin

Su Hana said...

harap ko tabah , sabar n tawakal.. insya-Allah .. semoga Allah permudahkan segala urusan ko sekeluarga.. korang suma kena kuat..aku doakan abah ko cepat sihat .. jaga sama mak ko tu.. hati dia siapa yg tahu :( ...

caiyokk naufal.. nanti sambut 1st besday dah boleh larik sana-sini..hehehe

shuzana said...

nieza..
kena kuatkan semangat tau..insyallah..jodoh and ajal di tgn allah..nenek kak yol kena cancer peringkat pertama..makna nyer..cancer belum pecah n merebak lagi..baru nak mula2 la org kata..nieza bayangkan..dalam mase sebulan nenek kak yol detect cancer..nenek kak yol dh buang sblh brest dia..maybe sbb makcik kak yol keje kat hukm..tu yg cepat sket..hehe..

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker