: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Monday, July 14, 2008

demam lagi - part 2

salam sumer.. erm.. naufal demam lagi... dah seminggu dia demam... sian sangat kat anak aku yang sorang tu... ekceli, naufal ni demam dia on of... so, susah gak nak bajet bile naufal betul2 sihat...
hari sabtu lepas aku bw naufal gi spital putrajaya. after maghrib aku angkut mak n no'oi gi spital skali ngan aku...
sampai jer aku terus gi kat emergency.. cam biaser ar, aku register pastu naufal dpt kad kuning... means 2nd stage nyer condition.. kirenye agak bahaye gak ar.. tp, x berape nak bahaye... masa attd spital tu cek, tmprature anak aku dah 39.2.. terkejut gak lar.. sebabnye naufal x pernah demam setinggi tu... biasernyer bwh 37 ++ jer...
ms mule2 dr cek, dia ok lagi.. still leh tepuk amai-amai lg ngan mommy dia nih... pastu, yang pastinya... bantal busuk ngan puting memang x leh lps... huh.. like father, like son... cian kat naufal... dr terpaksa masukkan ubat kot m*nt*t.. sebab suhu tinggi sangat...
dah la demam, ngan selsema.. batuk berkahak lagi... kesian sangat kat naufal... yang plg aku x thn, bile nurse dtg nak amik darah naufal... sedihnyer rase... ini baru amik darah jer.. buatnyer diorg buat kat anak aku mcm2.. nauzubillah... sangat sedih.. dr soh aku bukak bju naufal... tekap ngan kain basah jer... so, aku pun buat lar mcm yang disuruh kan... cian dia... nangis2 sebab sejuk... ingatkan skali jer dr amik darah, ghupe2 nye 2 kali dr tu dtg amik darah si naufal... kiri kanan tangan di kena cocok... nasib baik dr kasik blik.. klu x.. uish... tdo spital le kami...
smlm naufal dah ok skit.. tp, paler dia still panas lagi... dr kata darah naufal ok.. x der ape2.. cume virus jer.. skang ni tgh musim virus kot... so, dr x galakkan bw anak jln2 kat public... iskh...
mlm plak klu nak tido, susah sangat.. terpusing saner.. terpusing sini... lamer2, mommy yang pening... heheh... klu terjg tgh malam tu, mule la dia merajuk... tgh tdo pun still leh teresak2 lagi... sebabnye di tgk aku x der.. iyer lar, aku ni klu tgk dia dah tergerak2 tu.. cepat2 lar aku nih wat susu... huhuhu...naufal... naufal...

dalam pada tgh demam tu pun, dia still lasak lagi... asyik nak memanjat jer kijernyer... pastu, ske sangat main button tv... x kasik mommy tgk tv la tu... isk... isk... x per la naufal...
gigi pun nak tambah lagi 2 btg... gigi ni plak kat bhgn atas nyer... bengkak plak gusi tu aku tgk...
x per lar... janji, naufal x geget mommy key...
semoga naufal cepat kebah...

3 comments:

Su Hana said...

huhu..sian nawfal..harap bb comel ni makin sihat :)

shafa said...

mmg risau jer kl baby kite asik dmm jerkan...
sama cam saya...hafsya br 40ari dh msk ward sbb demam...
risaunyer Allah jer yg tahu..
trs nangis esak2 kt spital tuh...
pas jd ibu br kite paham kan skang...

nifalnin... said...

sue@mamamaryam - oi.. nama anak aku naufl lar.. nawfal tu anak maria... hehehe.. mekaceh...

shafa - btul lar.. biler dah jd ibu nih baru kite faham.. sedih kan... semoga hafsya cepat sembuh... insyaALLAH, x ade ape2...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker