: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Saturday, September 27, 2008

aduh... Raya tag la plak...

salam sumer,

wahh... dah nak dekat raye pun ade gak main tag2 nih.. x per lar.. me layan jer.. syok jugak kan... tag kali ni diberi oleh pn. suhana aka mama maryam... suhana, jgn marah ekk klu me lambat buat... pening wooo...

1. Berapa pasang baju anda tahun ini dan colour apa?
- alhamdulillah, thn ni me ade 4 pasang baju raye.. heheh.. ade batik sutera gold utk raye pertama *mak belikan*... cotton red *mak belikan*... kaler biru... last, kaler purple *mak belikan jugak*.. hehehh...

2. Makanan raya tradisional kesukaan...
- nasi impit + kuah kacang + rendang ayam... home made nasi minyak by mak

3. Bape banyak duit raya anda dapat n spend kat budak
- thn ni dpt dari Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari... alhamdulillah, terima kaseh Tan Sri... me doakan T.S dipanjangkan umur dah dimurahkan rezeki, insyaALLAH next year blh dpt lagi...:p...me dah tukar duit raya RM350 *jumlah plg besar setakat ni*... yg lain2 dah diketepikan n separuh dah diberi pd baby sitter n anak2 nye...semoga murah rezeki sy.. amin...

4. Aktiviti malam raya
- tolong mak masak, kemas rumah, iron baju n siap2kan baju nak balik kg pule... borak ramai2 sampai lebam... abah plak, mesti buat takbir mlm raya...

hah.. itu la sj buat kali ni... seronok kan biler rase nak raya nih.. me mcm biase la... mlm raye mesti ade umah mak... hehehehhe...
cume me sedih skit thn ni sebab utk thn ni dah masuk 3 thn me x lawat pusara arwah ABE... arwah abg me yg sgt me syg... genap 23/Sept yg lepas genap 8 thn arwah meninggal kan kami... dan tahun ni juga kami *belah me lar* beraya biase2 jer.. sebab abah pun x sihat kan.. semoga abah cepat sembuh n kembali ceria...

*perasan x kain utk bj raya me bnyk yg mak belikan... sebabnye, me x reti nak pilih kain utk buat bj... klu dah bnyk2 tu me jd rambang mata... so, me lbh ske mak jer yg belikan... hehehe... saper yg kenal me tu tau la kan... *wink... :p

suhana, me dah buat tag ni... harap berpuas hati yer pn. Abu... hehehh... sesiapa yg nak buat tag ni dipersilakan sgt2... boleh kite share persiapan raya kite sama2 kan.. kan....

Selamat Hari Raya kwn2...

4 comments:

mar!ahaf!z said...

aku tau kau mmg slalu mak yg pilih baju.. aku pun mcm tu dulu.. skrg je gatai pi beli sendiri.. "anak mak dah besar" :p itulah ayat aku kat mak aku..hehe.. perasan kan? yg tak bestnya sebab kene kuar duit sendiri la..hehe

mar!ahaf!z said...

aku tau kau mmg slalu mak yg pilih baju.. aku pun mcm tu dulu.. skrg je gatai pi beli sendiri.. "anak mak dah besar" :p itulah ayat aku kat mak aku..hehe.. perasan kan? yg tak bestnya sebab kene kuar duit sendiri la..hehe

Cik SaLL said...

waaaaaaa....manjenye akak nie...3 pasang mak belikan...ish3...camtu sy pon nak minta mak akak belikan jugak la...raye akan dtg eh...hehe..

nifalnin... said...

maria - heheheh... kita serupe lar.. aku memang x reti nak pilih kain sndiri... kekadang tu klu aku beli kain, mesti aku kasik kat mak aku jer... hehehehh... even yg dalaman pun aku x reti... hahahah... teruk kan aku...

sall - bolehhhhhhh....

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker