: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Tuesday, September 9, 2008

::RAM::

salam sumer,

mesti korang pelik kan... asal plak RAM nih.. heheh... sajer je nak kasik gempak kat korang...




ermm... korang pernah gr nama Ramlee Awang Murshid tak... ya.. dia adalah penulis novel thriller yg tersohor di Malaysia... chewahh... bangga la plak... ape kena mengana aku ngan dia??? oh... x der kena mengena ape2 pong... cuma aku ngan hubby peminat novel dia jer...

boleh dikatakan sumer novel yg dia tulis, dah ade dlm koleksi kami... ade yg bosan.. ade yg agak nasionalis... seram.. blh dikatakan sumer rase ade dlm koleksi novel dia nih... yang paling terbaru skali novel "Hijab Sang Pencinta"... rentetan dr novel yg terdahulu... "Bagaikan Puteri" and "Cinta Sang Ratu"... sgt best... aku syorkan korang baca ketiga2 novel nih... kompem korang akan jatuh cinta dgn hero novel nih...





key lar.. aku citer skit pasal "Bagaikan Puteri"..... *dr pembacaan aku tau....


kisah dimana seorg gadis bernama Haryani terperangkap di zaman Hang Tuah... tp, by that time, org ingatkan dia puteri raja dr kerajaan Majapahit.... pastu, dia bertemu dgn Laksamana Sunan..*wah, hensemnye*... so, bermula la kisah Haryani di zaman lain... tp, sebnrnya Haryani tu tgh koma ms zaman kini... kisah Sunan bertarung ngan Nyi Burga Kelara...


hah.. kan betul, korang cam boring kan....



setrusny, korg cr n baca lar buku ni sndri...












pastu kisah "Cinta Sang Ratu"...

Apa yang berlaku kepada Laksamana Sunan dan Haryani? Akhir kurun ke-15, Ratu Sulaman terus memerhatikan kerumunan orang ramai. Dia tertinjau-tinjau dan mengharapkan Laksamana Sunan segera bangkit. Seketika tadi dia berjaya melepaskan sebilah anak panah tepat ke belakang lelaki itu. Jantungnya kini bagai direntap kasar apabila melihat jasad Laksamana Sunan diusung beramai-ramai. Hatinya rawan teringatkan ucapan lelaki itu kepadanya.

dlm novel ni, Sunan berkahwin dgn .... pastu, pertarungan sengit yg melibatkan Taghut dan kerajaan Pulau Utara... kisah percintaan Sunan dgn isterinya selapas ijab n kabul... cinta agung yg amat2 menusuk perasaan ni.. chewahh...

seperti biaser.. korang cr ekk buku nih...


"Sebagai manusia, aku sayang padamu"....





wah... matanya menusuk ke jantungku...
and the last one.... "Hijab Sang Pencinta"

dalam kisah last ni bnyk menduga kesabaran pembaca... sebabnye, kejahatan sering mengikut Sunan walaupun Sunan tercampak ke zaman ini... yg mana akhirnya Haryani kembali menemui Sunan dan terpaksa Dani meninggalkan cinta hati yg x berbalas...


*kesimpulannya.... novel2 nih memang best... pastinya korang x sabar nak tahu kesudahan kisah2 Laksamana Sunan, Haryani, Dani, Ratna.... yang pasti, aku jd seram sejuk n x senang duduk bile bc novel nih.. especially Cinta Sang Ratu n Hijab Sang Pencinta.... sebabnya, aku meletakkan diri aku sama skali dlm novel tu.. kirenye aku sebahagian dr cerita tu lar.. cuma nama jer yg x tertulis...


aku dan Hijab Sang Pencinta....


syabas RAM... pasni, klu ade novel baru pasti hubby sy akan beli...
rasenye kan, klu kita buat epik movie cam PGL tu pun ok gak.. aku org pertama yg akan dok dlm panggung tu....

10 comments:

ShalinzZ85 said...

amboi kak..makin rajin nulis blog erk..selamat berposa..heheh

::azura:: said...

uish baru ku tahu akak peminat abg ram kiter!!!

mar!ahaf!z said...

best nye share interest, hubby x minat buku.. but me ske sgt..
skrg je jarang nak baca.. but kalau ada masa sure nak bc any good books.
thanks for sharing those info..

Su Hana said...

beshnya leh membaca sama2.. jrg aku dgr lelaki suka novel ni..lg plak laki mu yg ala2 ganas ituew... hihihi keras diluar lembut didalam :P

psst jgn lupa ..kasi aku pinjam yg no 2 ituew ok :)

nifalnin... said...

shalin - heheh.. rajin ke.. blom thp blogger tegar tau.. selamat berposer gak...

azura - hehehhe.. memang arr... die hard fan gitu.. chewahhh....

maria - hubby memang minat mmbaca... tp, mcm novel cintan cintun tu dia kureng lar... dia x lomantik lor..:p
jgn lp baca tau novel nih...

nifalnin... said...

suhana - aduh.. keras diluar, lembut didlm ekk.. mkn dalam tu babe... hehheh.. esok akan ku pastikan buku itu ditgn mu... haahhaha....

Anonymous said...

kutuk aku yer...

chempaka said...

aku pun dah ader ke tiga2 buah buku tu... mmg syok abih!!

Teringin betul nak jumpe org cam laksamana sunan@saifudin tu.. baik sesangat!!

nifalnin... said...

wahahah... ske.. ade geng... aku pun same gak.. tp, zaman kite nih mane ade dah org mcm tu.. payah nak jumpe... aku sampai termimpi2 kan sunan itu kak non oiiii... konon nye aku ni sang ratu... ohhh.. indahnye...

Nandre The Legend said...

hahahaha, Sunan tu macam nama aku ja..

bacalah buku mereka yang tertewas...ada nama paya jaras dalam tu..
hehehehehee

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker