: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Friday, September 12, 2008

masak-masak ramadhan...

salam sumer,

hehehhe.. poyo jer kan tajuk tu... ekceli x der mende pong... cume aku jer yg terase mcm nak publish ape yg aku masak dlm bulan ramadhan al mubarak nih.... hehehhe... aku pun bukannye rajin sgt pun nak masak2 nih... tp, disebabkan ketidakrasaan makanan kat psr ramadhan tu *dimaafkan sebab puase* so kitorg pun decide utk masak2 jer kat umah.... lgpun my hubby pun dah request utk me masak jer... kbtulan, ade lauk mentah kat dlm petiais... so, hentam sajalah nak masak ape pun...
berbuka hr rabu me masak sambal sotong n kari telur rebus... teringin plak nak makan lauk kari telur kan... lgpun simple jer masaknye... sambil rebus telur, blh masak kuahnye dulu... upss... me goreng ikan pekasam... cedap2....


sambal sotong

kari telur rebus *abaikan yg comot2 tu ekkk... gambar diambil lps berbuke...


my cheese cake... yummyyyy....

semalam plak me masak ikan siakap sweet sour... huhuu... main campak2 jer bhn2 nye... pastu me masak sayur kacang panjang hitam dgn minced chicken... hehhehe... ntah ape2 je kan namanye... pastu, ade sambal hitam resepi dr pn suhana.... thanks cekna_cikna... cedap... hubby plak beli paru berlada... teringin la tu.. hhehhe... my hubby tu memang ske giler mkn paru... heheh...

ikan siakap sweet sour


sayur kacang panjang hitam dgn minced chicken


sambal hitam cekna_cikna

paru berlado continental...


8 comments:

Su Hana said...

sedapnya..oleh kerana ko buat sambal sotong n aku tliur maka smlm aku msk sambal sotong tau..hihihi... ari ni nak buat kari telur arr tiru menu ko lg..muahahaha 10Q dear :)

SSulieana said...

wei niza...ko berbuka ke ko melantakkkk!!!!!hahahahahaha....sume cedap!!!!!

nifalnin... said...

suhana - wahahahah... mari kite share idea masak2 nih... aku pun main tibai jer wehh.. ko pun tepek la ape yg ko masak.. senang skit.. bg idea kat kengkawan... huhuhu...

suli - hahahah... aku makan cums melantak lar... hahah.. x lar, aku mkn skit jer.. cik abg yg mkn bnyk.. ske hati aku.. klu x asyik komplen jer mkn luar x cedap.. tp, aku ok jer... makin bulat la laki den... tepek la masakan ko kat blog.. ko tu lg rajin masak...

mar!ahaf!z said...

makcik, say NO to PARAM.. derang jual apa ntah.. maria belum jejak PARAM lg this ramadhan.. but im sure e foodies are ..yknow wat..

shuzana said...

wah..rajin ek dik..mesti abe lagi sayang..

nifalnin... said...

maria - yups.. say no to PARAM.. heheh.. slalu terkena.. atleast klu masak sndiri puas hati...

kak yol - huhu.. alhamdulillah, nak lmbutkan balik jari jemari nih...

AzuraNizam said...

wa..niza..kalau ada lebih2 tu,hulur2 la sket kat sg buloh ni ha..terliur mak tgk nyah..codappp..

nifalnin... said...

azura - heheh... meh ler dtg puchong ni.. leh bukak poser sesame...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker