: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Thursday, September 15, 2011

sedih rasa hati bila...

as-salam,

korang pernah tak rasa kecik hati or rasa sedih bila org dok kata anak2 korang... then samakan anak korang mcm binatang ke... pernah tak... owh.. me nak tulis ni pun dah terasa sedih sgt2... menitik2 air mata... bukan la nak kata emo terlebih ke apa kan.. tp, dah nama pun anak.. mesti la sedih klu orang samakan anak kita ngan binatang...


setiap anak tu kan ada bahagian diorg masing2 kan... mcm naufal dia memang advance compare ngan hayyan... tp hayyan pun cerdik jugak... cuma dia lambat bercakap... tp alhamdulillah, skang ni hayyan dah boleh bercakap w/pun ade yg susah nak faham perkataan yg dia sebut...

satu lg, hayyan suka simpan makanan dalam mulut... dia akan masuk makanan bnyk2 sampai kembung pipi pastu dia akan kunyah pelan2 makanan tu sampai la habis... klu mkn ayam pulak, dia x kan telan ayam tu tp dia akan luek kan blik isi ayam yg dah dikunyah.. umpama, habis manis ayam serpah ayam dibuang... disebabkan hayyan mcm tu la ada orang yg mengata hayyan... me hanya mampu tunduk jer sebab orang yg mengata tu pun bukan sape2... sebab dia tua je so, me x berani nak lawan ckp dia... x per, dia pun ada cucu... karma kan... harap2 nanti org tu akan sedar yg dia telah melukakan hati seorg ibu...



ape2 pun anak2 adalah anugerah yg berharga dalam hidup me... mereka lah yg terbaik... mummy sayang naufal n hayyan sampai bila2...

1 comment:

electric light symphony said...

itulah budak-budak, sementara dia nak berakei, itulah sifat budak-budak kalau depa sedang nak membesaq.. kalau depa dah umor 5 tahu, mungkin dah bujak sikit, sebab dah buleh oileh yang mana satu.

Orang tua-tua nie kalau kena kat cucu depa baru dia tau.