: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Friday, July 13, 2012

entahlah...

as-salam,

bila kita dah makin lama hidup ni
makin bnyk pulak masalah yg kita tgk
eh.. mcm dah lama sgt plak sy hidup kan
pdhal baru jer 31 thn
hahahhahahaha..

tp memang mcm2 jenis org dah sy jumpe
kdg2 pelik tgk keletah manusia ni
tp dh begitu kejadian mereka kan
sama jugak ngan sy
mesti ade jugak yg annoy ngan sy
tp dah memang kejadian begini
cuma kita perlu lah berubah
klu x mampu berubah terus, blh berubah secara peringkat2
maafkan sy klu kamu kamu kamu annoy kat sy

kdg2 bila kita nak berubah tu
ada jer halangannya
cuma iman perlu kuat utk hadapi semua cabaran tu
sama jugak mcm bila kita nak mkn
asal nak suap jer, mesti ade je bnda nak kaco
kang tetiba anak nak biyak la
anak nak susu la
suami suh amik kendi la
eh, mcm2 lah
so, utk semua tu kena iman n kesabaran yg tinggi

dan itulah yg sy sedang praktiskan sekarang ni
cuba utk tingkatkan iman dan kesabaran dlm diri
insyaALLAH, bila iman kita kuat
sabar pun akan otometik kuat jugak
salah satu caranya - perbanyakkan bc al-quran
bersekali dengan terjemahannya
jom bc quran jom...

semoga sy tekun utk tingkatkan iman dan sabar dlm diri... aminnn


No comments: