: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Tuesday, August 28, 2012

citer raya

as-salam,

hamboi
sakan sungguh raya tahun ni kan
hahahahahha...
tp nak kata sakan pun x jugak
sebab kita guna mana yg ada jer
duit raya pun x de la meriah mcm tahun lepas
tp semua tu x penting
yg penting kita semua selamat di hari raya yg mulia

raya tahun ni mcm thn2 lps jugak
x der ape yg beza
eh ade skit je la pun bezanya
last day puasa petang tu sempat jenguk kubur abah
rasa sayu jer bila ade kat situ
ms tgh baca yaasin, elok jer angin sepoi2 bahasa bertiup
terasa ketenangan sgt
ingatkan nak gi kubur abe
tp x sempat... sebab dah ptg sgt

bukak pose kat umah mak mcm biasa
tp kali ni anak2 mak semua ada kecuali no'oi
sebab dia kejer lg mlm raya tu
mak pula sayu + suka sebab anak2  menantu semua ada
kumpul ramai2
siap menangis lagi.. syahdu btul...
lps maghrib kitorg anak beranak pi ioi mall jap
pestaim dalam sejarah mlm raya pi mall lagi
gilo betul.. pg pun sebab nak tukar bj si faiz
pastu mak kirim beli lapik kaki
hahahahhaha...
pastu singgah padini jap
kami anak beranak jer melayu
yg lain semua chayanunalip
terasa mcm diri bukan berada di malaysia pulak

so pepagi raya memang dah ada kat umah mak
mcm biasa lah kan kena siapkan hidangan2 pg raya
sebab sblm pi solat raya kena sarapan dulu
ingatkan pg tu nak goreng bihun skit
skali gas plak habis... jerang air pun separuh jln jer
terpaksa tumpang umah sebelah jerang air
raya thn ni mak masak ketupat pulut, nasi impit, kuah kacang, rendang ayam
dap dap dap... suka mkn ketupat pulut ngn rendang
sebab rasa mcm mkn lemang jer...
dah selesai semua... org pun dah balik solat raya
kitorg pun salam2 bagi duit raya
alhamdulillah... murah rezeki mak sebab bg kami semua duit raya
tiap2 tahun kot mak kasik
dah selesai semua urusan kat umah mak
kitorg anak beranak gi beraya umah makngah en.fizu pulak
sebab PIL ngan nenek ade kat sana
mkn2.. salam2... mkn2 lagi... seronok...
pastu singgah umah kipark
ptg2 skit baru balik melaka...


*hadoi penat nak abiskan citer raya nih... nanti2 lah sy update lg yer...

*takziah buat kak filla diatas pemergian arwah adiknya (Busu)... semoga ditempatkan dikalangan umatnya yg beramal soleh... amin... :info dr blog kak di greenapple...
 




3 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

mana gambo raya?

nuna said...

hahaha, boh gambor ja kak niza, pastu cerita sikit2 ja... tak la penat sangat, barulah sayangkan jari anda...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aku malam raya tgh berperang kt dapor MIL ;-)