: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Tuesday, August 24, 2010

citer pasal anak2

salam sumer,

skang ni kan musim x sihat.. so, naufal n hayyan pun same la kena tempias nye... 2 beradik tu memang x sihat... si abang dok berak2... dah elok2 x pki dypers, kena pki dypers blik... yg kesiannye ms nak cuci mont*t tu.. sebab dah berak2 kompom la melecet kan... hurmm... 'dah la mummy.. cukup la tu'... sian si abang dok merengek2 mcm tu... x thn sebab pedih bile kena air... abes tu klu x cuci bersih nanti kang lg teruk kan... hayyan plak baru nak kebah dr demam... dok batuk koh koh tiap2 mlm... 2-3 hr lps demam sebab nak tumbuh gigi kot... hurmmm... dok meleleh la air liur dia tu.. dok gigit2 jari jer.. nak tdor mesti rengek2.. kite yg sihat ni pun leh demam biler tgk anak2 mcm tu kan... hurmmmm.... hayyan dah mkin lasak skang nih.. klu x kena cara pujuk, dia dok lanting badan ke belakang... klu x btul2 pegang memang bleh terbalik.. smlm, hayyan dok panjat sofa... ntah mcm mane dia duduk btul2 kat tepi sofa n terbalik ke belakang... memang sakit sgt2... kesian kat hayyan... me plak x sempat nak sambut... menggeletek kaki dia dok thn sakit... me pujuk n gosok belakang kepala dia... takut jugak kan klu ade ape2 jd... nauzubillah, mintak2 dijauhkan ALLAH... dah hampir 2 minggu me x cukup tdo... klu tdo pun ade la dlm 2-3 jam mcm tu... dah la budak2 nih tdok kol 11-12... pastu, bgn nak susu tgh2 mlm tu... tambah plak klu dorg muntah secara marathon... huhuuhu... memang sgt2 menguji kesabaran seorg ibu... patut la anak2 lebih rapat ngan ibu sebab hanya x semua ibu yg mampu menangani sumer masalah anak2... yg mampu sayang n belai anak2 sampai x cukup tdo... owhhh... mummy sayang kamu berdua dunia akhirat...

nufa'il hayyan and naufal hyecarl... my chenta hati forever n ever...



1 comment:

azdi sharil said...

siannya anak you ni. monyoknya muka dia.