: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Tuesday, August 24, 2010

sesi luahan perasaan

salam sumer,

kali ni me nak luahkan perasaan yg terbuku dihati nih...


1. knp susah sgt nak dpt kejer yg betul2 kejer...

- sbnrnye dulu me memang dah blh dpt jwtn tu.. tp disebabkan me x der 'ape2' yg boleh kukuhkan kedudukan me kat situ, jd me x dpt la jwtn tu... actually, me memang nak sgt sebab dah 3 thn dok kat situ as a kontrak tp satu hapah pun x de.. bos hntr pi o/statition, me pg... ms tu agak selesa la jugak sebab memang budget leh dpt post tu.. last2... kecewa jugak... nak kt me x buat kejer, menipu la kan... klu me x buat kejer, hantu ke yg setlekan buku2 utk branches sumer tu... WTF... oh lupe, scenario kat jbtn tu mcm... klu ko pandai menari, berjoget, menyanyi bla bla.. ko memang senang nak kejer kat situ... klu ko jenis yg buat kejer.. JARANG bersosial, memang kecewa la jwpnnye... hurmm... ntah baper kali pi internal-interview, tp tetap mengecewakan... so, skang ni me dah ade target me sndr... satu hr me akan dpt jugak tmpt kat situ... tp, me kena tunggu kuncu2 pocho2 dorg tu kuar dr situ dulu... insyaALLAH... doakan me yer...


2. knp diaaaaaa jer... me ni saper plak???

- nak kata kecelaruan jiwa x jugak... nak kata dengki x jugak... tp, me rase kecik hati.. jauh hati dgn sesorg.. ye.. dia memang rapat.. sgt2 rapat ngan me.. tp, knp dia lebihkan yg seorg itu.. ok... tau lar seorg itu lelaki... tp, ape beza lelaki n pempuan... kata, x der beza tp tetap bezakan... mentang2 la dia lelaki, so lelaki itu blh dpt lebih la ye... ape yg ade pd dia sume nak kasik kat lelaki itu.. abes tu, me nih... urrmmm... x kisah la klu x dpt ape pun, tp tolong la jgn kasik hak me pd lelaki itu jugak... dia ade tmpt dia sndr, biarlah dia kemaskan tmpt dia n duduk sndr kat tmpt dia tu dgn isteri tercintanya tu... owhh... serius.. me memang dah sanggup lg nak thn... dr dulu sampai sekarang, memang lelaki itu yg dpt sumer kelebihan dr dia... me hanya sipi2 sajer... sedih... memang sedih... ape perasaan korang, klu hak korang dinafikan... ape perasaan korang klu hak korang diambil mcm tu jer... sedih tak...


3. tolong jangan jd pemalas...

- me penat.. penat sgt... sakit paler... celik mata jer kejer... bukak mata jer kejer... blh tak klu bgn tdur ade org mandikan.. gosokkan baju... kemaskan katil... hurmmmm... nak panggil bibik... owhhh... mungkin blum lg buat ms nih... selagi me boleh buat sumer kejer, me akan buat sumernye... x kisah la susah mana n berat mane pun, me cuba akan buat... w/pun mulut n hati berkata2.. meronta2 tanda protes tp me akan kuatkan semangat utk terus buat kejer2 tu... me tau, dia memang sengaja buat mcm tu.. sengaja menguji kesabaran me.. tp x pe... ALHAMDULILLAH... w/pun me x seperfect mane, yg penting me mampu lakukan kerja2 itu tanpa bantuan dr sesiapa... bukan bermakna me ego, berlagak atau katalah apa sj.. tp, me memang jenis begini... klu dah org x nak tolong, me x kisah.. janji me puas hati ngan kejer yang me buat...


*kepala tgh bengang sebab thn dr menangis... huhuhuhuhhu...




2 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

nangsi je beb! jgn tahan2... lepas kan semua masalah...kalau x camne kite nak jd best student ni... ahaks...

lepas ni insya-Allah berderet rezeki kita Allah kurniakan... so, tabahkan hati...

makcikrehan said...

aah. setuju. nangis jer jgn tahan. biar lepas smeuanya. anyway, sabar ya...