: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Tuesday, August 2, 2011

buah sentul

as-salam,


pernah dgr ke nama buah sentul ni... ade yg panggi buah stoi... eh, mcm2 lg lah nama buah ni.. tp me panggil buah sentul jer... mengidam nak mkn buah ni dr peknenkan naufal lg.. pastu ms peknenkan hayyan pun teringin jugak nak buah ni.. tp, sampai ke sudah x dpt2... hahahhaaah... minggu lps, suhana bwkkan 2 bijik utk me... besarrrrrrrrrrrr.. dia beli kat pasar kemboja dekat ngan area umah dia... puas hati dpt mkn... me kasik naufal n hayyan rasa sorg sikit.. naufal, muke kerut2 sebab dia x baper minat... hayyan plak ok jer... hahahahah....

2 bj buah sentul... kat blakang tu la si tukang beli... mekaceh suhana...
buah ni sebiji me kupas... sebab x tau nak mkn cara mana, me belah 4 bahagian buah ni... yg sebenarnya, buah ni ke kupas dulu kulit dia pastu belah kecik2... pastu mkn ngan garam... sedap....


*thanks suhana... nanti leh kirim beli lagi... hiks...

5 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

nmpk masa kt wang kelian tue hari .. tp x tau buah apa nih ...

nifalnin... said...

hiks... itu la pasal.. biasanya memang x ramai org yg tau buah ni... kite pun x baper nak tau gak.. nasib baik ade suhana.. rezeki plak hr tu, dpt buah besar.. klu x kecik je buahnya...

< Dieter Sue > said...

nanti kalau ada jual lagi ai belikan utk u eh.. terliur la plak tgk buah ni....

Hidden Village said...

perghhh besarnya buah sentol tu. lagi beso dari suhana.

terpaksa la dia bwk buah ni pi PLF ngan lori gamaknya... hahhahaha

kawan niza said...

Ya, suhana bawak traktor tu