: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Monday, December 20, 2010

lauk naufal n hayyan

salam sumer,

naufal n hayyan ni jenis x mkn pedas.. especiali si naufal.. pedas memang x blh.. me plak klu ld pedas, lg best.. heheheh.. tp kena hati2 gak skang nih... takut pedih perut plak nanti... budak berdua nih klu pi umah bbsitter mesti bw lauk sndr.. sbab memang dah mcm tu.. bbsitter x masakkan utk diorg.. so, pepandai mak pak la nak sediakan mkn utk anak2... 
mcm naufal na hayyan lauk mereka senang jer.. sup.. x abes2 ngan sup... klu 5 hr tu pi umah bbsitter, maka 5 hr gak la dorg makan lauk sup.. tp, me ubah2 la jugak jenis2 sup tu... heheheh... biasenye me masak sup ayam, sup ikan, sup soo hoon (eh, iyeke).. so, rotate la sup2 tu... heheheheh.. 
klu buat sup sayur plak me letak fishball.. potong kecik2... sebab nak kan rase tu kan.. klu ltk MSG kang melampau plak.. budak2 bukan tau sedap ke tak... janji depa bleh mkn... yg penting fresh home made by mummy... ngeeeeeeeeeee....

 sup ayam... hr2 me bgn kol 5pg sebab nak masakkan utk budak bertuah 2 beradik tu... heheheheh... ade org kata msk la mlm2, so pg tu just panaskan jer.. tp, me x sampai hati plak... tu yg sanggup bngn pepagi sblm subuh tu... heheheheheh... dah siap2 masak me masukkan dlm thermos makanan.. so, bile dah tghari makanan tu masih panas lg... klu x, budak 2 beradik tu kena la mkn lauk sejuk... owhhh... sgt x bagus ye...


No comments: