: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Friday, March 23, 2012

eh.. benci pulak aku...

as-salam,

ye.. memang betul kita x elok nak benci2 org nih
lebih baik sabar dan redha je ngan ape yg dia buat kan
tp boleh ke tahan

bukan nak ckp sape2 pun kat sini
cuma nak luahkan isi hati je la kot

ekceli aku dah lama propose benda ni kat dia
itupun sebab ade org request dr aku
dan org tu pun dah lama mintak
x silap dr awal febuari lepas..
tp aku faham ada masalah sikit dengan ape yg aku propose tu
dan benda yg sama aku dah bgtau pd pen-request td
so, pen-request boleh tunggu...
tp x sedap pulak kita nak biar org tunggu lama2 kan

kelmarin aku singgah umah dia nampak mcm dah ada
bila tanya ngan laki dia, katanya itu org lain punya
stok baru akan sampai 2-3 hr lg
tp aku dah siap2 pesan nak satu.. ok je jwbnya...
sampai ke sudah aku x dgr ape2 citer pun
apsal jd mcm tu plak

klu aku amik untung pun bukannya bnyk
memang x untung pun ade kot
dengan kos ko yg mahal tu, takut pen-request mintak kurang lg ade kot nanti

bila ko jual barang ko nak semuaaaaaaaaaaaaaaa org beli ngan ko
tp bila org lain jual barang, ade ko nak beli kat dia???
pdhal org ni la yg selalu beli barang ko tau tak
klu ko jual barang kemain mahal
tp klu ko beli brg org, ko nak murahhhhhhhhhhhhhhhhhh je kan
ko nak untung tp ko x fikir ke org lain pun nak untung jugak

2 comments:

suria kencana said...

Inilah adat meniaga. dalam bisnes, kena tahan semua karenah semua org ni, dalam meniaga mesti pandai psycho, dan tahan lasak. Tapi jangan mudah kalah dan leka, sebab jerung dan ikan piranha ada di sekeliling kita memerhatikan gelagat kita.

niaga oh niaga..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

erks... kalau aku pun gerammmmmmmm