: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Friday, March 16, 2012

inilah akibatnya kalau seminggu sekaliiiiiiiiiiii jer masuk dapur

as-salam,

hiks... me memang jarang masak2 kat umah.. bile agak2 rajin dan sempat je me akan masak.. sebab dah sampai umah pun pukul 8... klu masak2 mesti sampai kol 9 kan... so, nak mkn kol baper plak.. pastu nak kemas dapur lg.. nak tdor lg... hiks... eh, macam2 plak alasan ko eh... mengaku je la malas... hahahhaha.... tp kan, nasib baik daddy x kisah... cuma klu dia ada request ape2 je baru me masak... hiks.. klu anak2 plak lg senang... masak nasi ngan goreng telur dadar... cukup... itupun diorg sndr yg request... alhamdulillah... senang dpt anak mcm nih... heheheheh... dasar mak pemalash kan... hahahhahha...
eh, sebenarnya me nak citer benda lain nih... hahahahahha... smlm me blik awal sebab daddy gi amik anak2... so, sampai2 umah je terus defrost ayam... buat ape2 yg patut... hahhaahha... pastu, teringat plak ade tempoyak dlm freezer... yeah... sambal tempoyak la kan... ape lg.. capai cili padi, then amik lesung batu... tiba-tiba....

 hahahahhaha.... pecah dua tau anak lesung nih... mulanya anak lesung ni terjatuh dr sinki ke lantai... x perasan plak dah terpecah dua cenggini... sekali nak amik tgk2 dah terbelah... hiks... aduh... dah la best guna anak lesung nih... cepat jer lumat... hurmmmm....

nampak x cili padi tu... heheheheheh... x sempat nak menyambal anak lesung dah terpecah.... huhuhuhuu... tp x per... disebabkan semangat nak mkn sambal tempoyak.. maka digagahkan juga menyambal dengan anak lesung separuh tu... heheheheheheh...




*rasanya mcm anak lesung ni merajuk sebab me dah jarang gunakan dia...

4 comments:

suria kencana said...

ya, sebenarnya masak sendiri tu lagi berkat untuk ahli keluarga... kalau makan luar ni lain jadinya...

jadi, rajin-rajinlah masak kat umah, tinggalkan seketika rancangan kat televisyen tu. bila dah layan TV, akan jadi terlajak.

suria kencana said...

APA KATA LESUNG TU SIMPAN BUAT KENANGAN, lagi 5 tahun akan jadi kenangan terindah tu

nifalnin... said...

suria kencana,

sy pun beranggapan begitu.. nak simpan buat kenangan lgpun x nak la pisahkan anak lesung ngan ibu lesung berjauhan... huhuhuhuhu...

nandre doss said...

hahahaha, hang ni lawak la, lagu mana buleh patah tu NG?