: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Thursday, March 31, 2011

kisah jering.. ke, buah jering ek???

as-salam,

ptg smlm me pi kedai runcit nak beli barang skit... then ade la sorg budak lelaki ni lebih kurang baya naufal kot... dia dok la pusing2 satu kedai tu n dok telek satu2 sayur2 yg ade kat situ... kebetulan me ade kat area sayur, so me tanye la dia nak sayur ape... then dia diam jer... hihihihihi....

ms ayah budak tu tgh pilih2 bwg, dia tanye ngan ayah dia... ni(refer to image) buah ape?... then ayah dia mcm segan2 kan... merah muke ayah dia tp sambil tu ayah dia jwb la tu jering... then anak dia tanya blik knp panggil jering.. x panggil buah jering... ayah budak tu pun diam je sambil pilih2 bawang blik... hehehheh...

 ms kaunter budak tu suh ayah dia beli jering ni sebab budak tu rase... then ayah dia kata x payah la beli sebab ayah dia kata yg budak tu x kan mkn jering tu.. budak tu pun tanye la knp??? ayah dia jwb jering tu busuk... tau x budak tu balas apa??? dia kata buah tu x busuk n x berbau lansung... terus diam ayah budak tu... 

me... senyum je dah le... heheheheh... sebab budak tu bijak bercakap...


1 comment:

norodom sihanouk said...

sambil makan nasik, sambil kaji buah jering