: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Monday, March 28, 2011

semoga mak dan yg lain2 dilindungi ALLAH...

as-salam,


jumaat lps me amik cuti sebab nak hantar mak pi umrah kan... alhamdulillah, mak dah selamat sampai kat tanah suci... tp sblm tu flite singgah kat karachi (pakistan) dulu... sbnrnya kan, kami adik beradik memang x tahu ape yg dah jd kat mak n yg lain2 ms perjalanan mereka ke karachi tu... sebabnye, me col mak x dpt n mak pun x der col kami... risau jugak... biasenya mak akan col bile dah sampai mane2... cuma sms yg me hntr jer lps sampai tp mak pulak x reply sms me tu... memang risau... kbtulan smlm blik kg jap (yg ni nanti me citer eh)... so, jumpe la jugak ngan cousin2 yg lain... then, borak ngan kak intan(anak wah-nab yg-pergi-umrah-skali-ngan-mak).. skali kak intan bgtau flite yg mak naik tu terlambung tinggi then kemudian jatuh balik kebwh... sebabnye mungkin tekanan gempa bumi dr bwh yg terkena kat flite dorg yg masa tu lalu kat area gempa bumi tu.... me dgr memang terkejut sgt2... sebab kak intan kata, mak dah menangis n yg lain2 pun dah menjerit2 ketakutan sebab x sangka bnda ni jd kat dorang... wak-yusof(ayah-kak-intan), sempat laungkan azan kat dlm flite tu utk tenteramkan keadaan semua... alhamdulillah... mak, wah-nab, opah-chik-zawa n yg lain2 selamat... nasib baik ms tu flite lalu kat awan so, awan tu kurangkan skit tekanan gempa bumi tu... semoga ALLAH lindungi mak n yg lain2 sepanjang mereka di tanah suci dan perjalanan balik mereka dari tanah suci... aminnnnnnnnnn...

3 comments:

sybil kathigasu said...

selamat pegi dan selamat balek.

semoga yang kat malaysia akan terus bercita-cita untuk pergi ke sana pulak..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kita doakan ur mom selamat pegi dan balik ..

kelab jiwa rohani said...

kita di sini kena pasang niat untuk ke sana jugak satu hari nanti... semoga usaha dan kecekalan kita akan membuahkan hasil yang memberansangkan.