: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Due Date

Friday, April 22, 2011

luahan hati...

sayu...
pilu hati ini bila melihat kau bersama si dia
sambil tersenyum manja
melangkah pergi meninggalkan aku
kau bahagia... aku....

masih lg aku teringat
saat kita berdua
sentiasa bersama.. gembira... bahagia
bagai tiada duka dalam hubungan kita
kau dan aku sama
erat, teguh, sehati....

kini.. kau pergi meninggalkan aku
bersama teman yg baru kau temu
burukkah aku pd matamu
bahagiakah kau bersama yang baru
owh... semoga kau terus bahagia

hanya satu kupinta
jgn kau lupa diriku...
yang pernah bersama mu dulu...


4 comments:

Su Hana said...

amboi dia.. ni puisi ke lagu nih? ilham dtg time ujan lebat tadi ka?

nifalnin... said...

ini puisi la makcik... tu la pasal... tgk muke hang terus dpt ilham... heheheheh... tp en.abu pandai main muzik kan... so, klu dia leh compose lagu puisi ni blh jd lirik jugak... hehehheheeh....

Sabahan said...

Erm,

Lagu merupakan satu terapi minda yang berkesan. Di kala kesunyian, dengarlah lagu light and easy.

Sesetengah orang suka akan lagu yang agak bising sekiranya ianya dapat menteteramkan jiwanya yang sering dikacau.

Itu sebabnya ada orang yang menyanyi di kala dirinya sedang dalam keadaan tensi. Saya juga perasan sesetengah orang yang kerja di pejabat, selepas waktu kerja, ada yang pergi karaoke untuk layan nyanyi, ini merupakan satu luahan setelah penat bekerja di pejabat yang sejuk dan kadang-kala tensi.

Bagi orang Islam, adalah baiknya sekiranya mendengar bacaan ayat-ayat Tuhan yang ada 114 surah tu ataupun mendengar zikir-zikir yang banyak didendangkan oleh kumpulan nasyid Malaysia. Jika kita tengok di Astro Oasis, sebelum waktu sembahyang, akan ada zikir-zikir munajat yang berkumandang untuk memenuhi ruang antara waktu solat tersebut.

Muzik adalah dibenarkan dalam Islam sekiranya ianya tidak melalaikan manusia dari berbuat ibadah kepadaNya.

Peace from Kota Kinabalu

nifalnin... said...

sabahan - terima kasih atas nasihat...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypathAnniversary Years Ticker