: : jom jadi kawan2 sy jom : :

Wednesday, June 29, 2011

imbau kenangan

as-salam,

seronok bila bc n3 ceera pasal kenangan kecik2 dulu.. hiks.. rase mcm nak mengimbau kenangan jugak la... sebab nanti anak2 blh bc n diorg leh tau mcm mana hidup mummy diorg ms kecik2 dulu...

dulu ms kecik2 kitorg dok setinggan je kat jln kelang lama.. skang ni dah jd balai bomba dah pun.. adik beradik me ms tu ade 5 org jer.. abang, me, adik lelaki, adik lelaki ngan adik pompuan... ms kecik2 me memang mcm jantan skit... nakal n lasak... mana x nye, dah campur sumer ngan budak2 lelaki.. sebabnye ms tu yg pompuan pun ade la 2-3 kerat je pun... so nak x nak memang kwn lelaki je la pun yg ramai.. tp ms tu x der rase ape pun ile kite kwn ngan budak2 lelaki ni... sempoi jer sumer... ajak main mak-mak la... masak2 la tu... pastu main kawen2.. hahahah lawak bongoks... sebabnya, blh plak pilih nak kawen ngan sape.. pastu, siap ade anak2... wakakakakak... tp, me memang x pernah la nak merasa jd mak ke, bapak ke kan.. biasa jd anak jer... wakakakkak.... pastu, main guli... best ooooo... main guli petak ke, main guli pakuk ke kan.. memang best... hahahha... main guli plak mesti nak main kat lorong... dah nama pun dok setinggan kan... so, umah kitorg ni cantum 2 bijik umah jd satu... mcm umah semi-d tu la... hhahahah... so, in between ngan umah lain ade gap.. itu la lorong... then, main getah pun kat lorong jugak... hahahha... seronok...

arwah abah plak garang tau ms tu.. klu blh arwah x nak tgk anak2 dia dok main2 blh ptg.. x tau la pasai pa... tp, anak2 dia bijak2 belaka... hahahahha... selalunye klu kitorg nak main guli ke apa ke kan, kitorg akan bukak pintu dapur siap2... agak2 tgh syok2 main pastu dgr plak bunyi motor, masing2 cabut lari.. yg kitorg adik beradik ni sah2 la lari masuk umah... amik bantal n bukak kipas - tdor... hahahahaha.... konon2 x main la ptg2 kan.. pdhal... tp, abah tau taktik kitorg tu... then ade skali (bnyk kali kot) kitorg main masak2 kat bwh umah... hahahhaa... nasib baik x terbakar tau.. sebabnye, kitorg masak btul2.. pdhal ms tu baru darjah 2 kot... hahahhaha... masing2 kena perambat ngan hanger... wakakakakka....

klu bulan puasa lg best... org lain sumer dok pakat pi surau nak terawih.. eh, kitorg pun sama tau.. tp pi terawih pun bile dah ujung2 org nak start moreh... sebab dpt mkn... sblm tu pi main polis ngan pencuri dulu... lps main polis ngan pencuri, kitorang main galah panjang pulak... hahahhaha... pi surau bau masam.... tp kitorg plg takut klu main nyorok2.. sebab dulu dorg kata ade hantu tet*k kan... pastu ade hantu susu... dtg ketuk umah pastu mintak susu utk anak dia.... wawawawawawawa....

main kat longkang la.... hahahhahahaha... eh.. klu nak citer memang panjang lg lah... hehehehe.. kisah skolah lg... hahahhahahha... x per la, nanti me sambung lg eh....

No comments: